OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
Wstęp
-
Niniejsze Warunki Gwarancji określają uprawnienia Kupującego z tytułu gwarancji przedmiotu umowy.
-
Gwarant zapewnia Kupującemu wysoka jakość i prawidłowe funkcjonowanie zakupionego przedmiotu pod warunkiem, że będą one właściwie zmontowane i ustawione oraz użytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem. W razie wystąpienia w produkcie wady, Gwarant zobowiązuje się do stosownego świadczenia gwarancyjnego, według zasad określonych poniżej.
-
Gwarancja obejmuje wady ukryte towaru zmniejszające jego wartość lub użyteczność ze względu na przeznaczenie i właściwości funkcjonalne - jeżeli towar nie ma właściwości, których specyfikacja została zamieszczona w treści załączonej do towaru dokumentacji lub które wynikają z ogólnie dostępnych (opublikowanych) właściwości danego towaru dotyczących modelu lub typu.
Słownik pojęć
-
Gwarancja - oznacza uprawnienia oraz obowiązku wynikające z niniejszych Warunków Gwarancji oraz przepisów Kodeksu Cywilnego,
-
Produkt - oznacza towar zakupiony przez Kupującego od Sprzedającego,
-
Sprzedający – oznacza podmiot, który dokonał sprzedaży produkty, Robert Fijałkowski prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą P.P.H.U. FIMEX Fijałkowski Robert, ul. Golce 12, 42-134 Truskolasy, NIP 574-148-10-30,
-
Kupujący – oznacza osobę, która nabyła produkt od Sprzedawcy oraz każdego następnego właściciela produktu, który nabył skutecznie prawo do wykonania uprawnień z tytułu Gwarancji
-
Siła wyższa – oznacza jakiekolwiek zewnętrzne zdarzenie o charakterze nadzwyczajnym, któremu Sprzedający dokonujący lub mający dokonać naprawy gwarancyjnej produktu nie jest w stanie zapobiec i na które zdarzenie nie ma wpływu, co obejmuje między innymi zamieszki, strajki, spory zbiorowe, konflikty zbrojne, klęski żywiołowe, nagłe zmiany atmosferyczne,
-
Naprawa – oznacza czynności specjalistyczne zmierzające do usunięcia wadu produktu objętego gwarancją wykonane przez Sprzedającego na podstawie zgłoszenia złożonego przez Kupującego,
Postanowienia ogólne
-
Gwarancja obejmuje wszystkie wyroby znajdujące się w ofercie i sprzedawane przez Przedsiębiorstwo Produkcyjno - Handlowo Usługowego „FIMEX”, zwanym w dalszej części Sprzedającym.
-
Zasady użytkowania produktów Sprzedającego:
-
produkty powinny być użytkowane zgodnie z ich konstrukcją i przeznaczeniem,
-
produkty należy chronić przed szkodliwym działaniem cieczy, otwartego ognia oraz wysokich temperatur;
-
produkty są przeznaczone do użytkowania w pomieszczeniach suchych, zamkniętych i zabezpieczonych przed szkodliwymi wpływami atmosferycznymi oraz bezpośrednim działaniem promieni słonecznych. Temperatura powietrza w pomieszczeniach powinna mieścić się w granicach 5 – 30 °C i względnej wilgotności powietrza ok. 45 – 60 %,
-
produkty winny być ustawiane w odległości mniejszej niż 1 metr od czynnych grzejników,
-
zapach nowego produktu ulatnia się po kilku dniach, co można przyspieszyć przez wietrzenie produktu.
-
zaleca się czyszczenie produktów zgodnie z symbolami umieszczonymi na metce produktu.
-
Sprzedający zapewnia należytą jakość produktu przy zachowaniu zasad ich użytkowania zgodnie z przeznaczeniem w okresie 24 miesięcy od daty ich sprzedaży Kupującemu.
-
Gwarancja obowiązuje na terenie Polski.
-
Gwarancja obejmuje wszelkie wady stwierdzone w okresie gwarancji, spowodowane wadliwym materiałem, wadliwą konstrukcją albo niewłaściwym wykonaniem.
-
Gwarancja nie obejmuje wad powstałych w wyniku:
-
nieostrożnego przenoszenia i transportu,
-
naturalnego zestarzenia i zużycia,
-
niewłaściwego użytkowania lub użytkowania do celów innych niż te, do których produkt jest przeznaczony,
-
niefachowej naprawy, dokonywanej przez osobę inną niż wskazana przez Sprzedającego,
-
zdarzeń losowych i innych okoliczności powstałych po sprzedaży,
-
niewłaściwego przechowywania i konserwacji,
-
uszkodzeń mechanicznych,
-
Gwarancja nie obejmuje także:
-
wady uszkodzenia elementów i akcesoriów widocznych przy zakupie,
-
szkód i usterek spowodowanych przez zwierzęta,
-
różnic stopnia twardości pojedynczych elementów wyrobu tapicerskiego, wynikającej z ich zróżnicowanej wielkości oraz uwarunkowanie zastosowanymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi,
-
zmiany miękkości i sprężystości poduch oparcia, poręczy i siedzisk, ich odkształceń, które są rezultatem normalnego użytkowania i nie powinny być mylone z utratą sprężystości w następstwie defektu konstrukcji lub materiału,
-
mechacenie, kurczenie i płowienie tkaniny, pofałdowanie i zmarszczenie materiału
-
obiciowego wynikające z techniki wykonania wyrobu,
-
różnice i pofałdowania elementów siedzisk i oparć powstałych w wyniku złego użytkowania,
-
odkształcenie produktu do 2 cm głębokości, co jest normalnym zjawiskiem i nie stanowi defektu fabrycznego,
-
zniszczenie produktu w wyniku skakania, stawania lub umieszczania ciężkich przedmiotów na materacu.
-
Okres objęty gwarancją rozpoczyna się od momentu wydania produktu Kupującemu, liczony od daty zakupu, widniejącej na dowodzie zakupu.
-
Kupujący, w razie wystąpienia wady objętej gwarancją, zobowiązany jest w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty ujawnienia wady, zawiadomić o tym Sprzedającego w formie pisemnego zgłoszenia reklamacyjnego, zawierającego dokładny opis wady.
-
Reklamacje należy składać w punkcie sprzedaży, w którym produkt został zakupiony, przedstawiając dowód zakupu (paragon, faktura).
-
Kupujący traci uprawnienia wynikające z gwarancji, jeśli przed upływem 14 dni od stwierdzenia wadliwości towaru nie zawiadomi o tym Sprzedającego.
-
Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie do 14 dni od daty zgłoszenia na piśmie reklamacji Sprzedającemu. W tym terminie Kupujący zostanie powiadomiony przez Sprzedającego o przyjęciu reklamacji do realizacji w drodze naprawy lub też o uznaniu reklamacji za nieuzasadnioną.
-
Ujawnione w okresie gwarancji wady fizyczne produktu będą usuwane bezpłatnie w terminie do 30 dni od daty rozpatrzenia reklamacji.
-
Kupujący nie będzie ponosił w okresie obowiązywania Gwarancji żadnych kosztów związanych z naprawą produktu.
-
W przypadku konieczności sprowadzenia surowców niezbędnych do naprawy termin załatwienia reklamacji może ulec przedłużeniu, o czym Kupujący zostanie powiadomiony faksem, e-mailem lub w inny sposób na piśmie,
-
Zwłoka w załatwieniu reklamacji nie zachodzi:
-
gdy Sprzedający zgłosił się do Kupującego w uzgodnionym terminie i nie mógł dokonać czynności reklamacyjnych z przyczyn leżących po stronie Kupującego,
-
w sytuacji wystąpienia siły wyższej.
W tej sytuacji Sprzedający realizuje reklamację w nowym 30 - dniowym terminie, licząc od dnia ustąpienia przyczyny uzasadniającej przesunięcie terminu realizacji reklamacji.
-
Okres gwarancji zostanie przedłużony o czas, jaki upłynie od momentu zgłoszenia reklamacji do jej zrealizowania, jeżeli w tym okresie wada uniemożliwia użytkowanie produktu.
-
W przypadku uznania reklamacji za zasadną będzie ona zrealizowana w drodze:
-
o ile wada zostanie uznana za usuwalną:
-
naprawy – poprzez usunięcie wady fizycznej,
-
w przypadku gdy wada będzie nieusuwalna lub jej usunięcie będzie miało wpływ na walory funkcjonalne, lub estetyczne:
-
obniżenia ceny produktu, w którym stwierdzono wadę,
-
wymiany produktu na nowy, wolny od wad.
-
Sprzedający nie udostępnia produktu zastępczego na okres naprawy.
-
O wyborze sposobu załatwienia reklamacji ostatecznie decyduje Sprzedający.
-
W przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia reklamacji Kupujący zobowiązany jest do pokrycia kosztów w związku z przyjazdem serwisu.
-
W razie utraty karty gwarancyjnej i dowodu sprzedaży Kupujący traci uprawnienia wynikające z udzielonej gwarancji.
-
Niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z rękojmi za wady fizyczne towaru.
Podstawa prawna
Powyższe uregulowania dotyczące gwarancji oparte są o:
-
przepisy kodeksu cywilnego szczególności działu II w części dotyczącej rękojmi za wady (art.556- 576 kc) oraz działu III w części dotyczącej gwarancji jakości (art.557-581 kc),
-
przepisy ustawy z dnia z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827)